Top 4 # Xem Nhiều Nhất Tiêu Đề Đơn Xin Việc Bằng Tiếng Anh Mới Nhất 2/2023 # Top Like | Hanoisoundstuff.com

Các Mẹo Viết Tiêu Đề Email Marketing Bằng Tiếng Anh

Để viết tiêu đề email marketing đúng chuẩn email marketing và tuân thủ các luật của bộ lọc mail, đặc biệt phù hợp với văn hóa của người nước ngoài, bạn cần lưu tâm những điểm sau:

1. Tiêu đề cần ngắn gọn, dễ hiểu và diễn đạt đúng nội dung

Nếu được học tiếng Anh giao tiếp online với người nước ngoài đặc biệt với người bản địa, bạn sẽ có cơ hội được hướng dẫn viết tiêu đề email bằng tiếng Anh tốt hơn, vì người bản ngữ bao giờ cũng nắm bắt được văn hóa của họ để sử dụng ngôn từ sao cho phù hợp nhất.

Còn nếu bạn không được học trực tiếp với người nước ngoài thì nên bỏ túi các lưu ý sau:

Tiêu đề email nên giới hạn trong khoảng từ 15 đến 25 ký tự để hiển thị đầy đủ trên màn hình.

Lược bỏ những mạo từ như ” a, an, the”, giới từ “in, on, at “…

Ví dụ: Tiêu đề email mang nghĩa ” Thư mời tới dự hội nghị về Biến đổi khí hậu tại Hà Nội ngày 27/6/2018“, thay vì viết ” Invitation letter to Hanoi Climate change summit on 27 of June 2018“, bạn có thể viết ngắn gọn thành ” Invitation Hanoi Climate Change summit 27 June 2018 “.

Nếu sử dụng danh từ thì nên sử dụng DANH TỪ GHÉP để diễn đạt trọn ý cần nói.

Hãy khiến cho tiêu đề email mang tính “cá nhân hóa”. Nếu bạn đang cố gửi email cho một đối tượng khách hàng cụ thể, hãy cố gắng gọi tên họ trong tiêu đề.

Ví dụ:

“NinjaMailpro – Learn How to Double Your Open Rates.” Điều này rõ ràng sẽ định vị được thương hiệu của bạn trong tâm trí người nhận, cho họ thấy được họ đúng là đối tượng nhắm đến của email này (họ là NinjaMailpro – chuyên marketing về thương mại điện tử).

2. Tiêu đề nên gắn liền nội dung quan trọng để thu hút sự chú ý của khách hàng

Nếu đây là một thông tin khẩn cấp, bạn có thể đặt “Urgent!” ngay đầu tiêu đề email. Ví dụ: Urgent! Meeting rescheduled. (Khẩn cấp! Thay đổi thời gian cuộc họp).

Khi muốn ra mệnh lệnh hoặc yêu cầu mọi người thực hiện một điều gì đó, bạn cũng có thể đưa ngay vào trong tiêu đề mail. Ví dụ: Last chance for company’s unique event – Register now! (Cơ hội cuối cùng cho sự kiện duy nhất của công ty – Hãy đăng ký ngay bây giờ).

Khi trong email có deadline (hạn) cần mọi người chú ý, bạn nên đưa cả deadline đó vào tiêu đề email để người đọc ghi nhớ và mở thư sớm. Ví dụ: Staff meeting invitation – 26th August (thư mời đến cuộc gặp của nhân viên ngày 26/8).

Tiêu đề nên sử dụng danh từ ghép để diễn đạt trọn ý cần nói. Tránh dùng những từ vựng như trạng từ, tính từ, mạo từ.

Khi viết tiêu đề email, bạn tránh dùng những từ sau để thư không bị vào mục spam (thư mục rác) của khách hàng, vì như thế khách hàng sẽ không có cơ hội mở mail của bạn, và như vậy bạn sẽ tuột mất rất nhiều cơ hội bán hàng.

Ví dụ:

Buy One Shirt and We’ll Give You Two More – Today Only

Earn $90,000 q year – Don’t miss!

Double Your Savings – If You Purchase by Midnight Tonight

3 Tips for Doubling Your Holiday Sales – If You Start Now

1. Phần mềm gửi mail hàng loạt vào inbox NinjaMailpro

2. Hướng dẫn sử dụng phần mềm gửi mail hàng loạt

3. Các phương pháp thu thập địa chỉ mail khách hàng có thể bạn chưa biết

4. Nghệ thuật quyến rũ khách hàng mục tiêu bằng email marketing

5. Gửi mail hàng loạt vào inbox những điều cần lưu ý

Hãy tham gia ngay vào Group Facebook Digital Marketing Pro 4.0 để trao đổi chuyên môn và phát triển năng lực cá nhân!

@Ps: Nếu Bạn muốn phát triển kỹ năng SEO tổng thể thì bạn có thể tham khảo bài viết sau “Học SEO tổng thể thực chiến tại Hà Nội“.

Đơn Xin Việc It Bằng Tiếng Anh

MẪU 1<br /> Nguyen Van A Tan Binh, HCMC M: 09090909xx E: nguyen….@gmail.com 14th June 2014 Human Resource Department ABC manufacturing company Tan Binh, Ho Chi Minh City Dear Sir/ Madam, Apply to: Interpreter position I am writing to the position of Interpreter currently as advertised on the Careerlink.vn website. I am a qualified Translator/Interpreter with a Bachelor of Japanese Language at DEF University. During my university days, I usually took part in Japan-Vietnam culture exchange program. I was lucky to visit Japan where I stayed for ten days and get to know their culture and dialect. Presently, I am working with a Japanese company specializing in producing food. My job involves in translating all the technical documents related to products, materials, manufacturing process… I am also participating in conferences and meetings to help out foreigner and Vietnamese in understanding the spoken and content meeting. I have got the certificate of Japanese Language Proficiency Test N2. I am good command in English and familiar with Microsoft Office. I really enjoy communicating with others, working in a team as well as in individual.<br /> <br /> These are the qualities that I believe make me a suitable for this position. My resume is attached and I look forward to being able to discuss the position with you further. Yours faithfully,<br /> <br /> Nguyen Van A<br /> <br /> MẪU 2<br /> 34 Second Street Troy, New York 12180 October 4, 2001 Ms. Gail Roberts Recruiting Coordinator Department DRR 1201 Database Corporation Princeton, New Jersey 05876 Dear Ms. Roberts, Your advertisement for software engineers in the January issue of the IEEE Spectrum caught my attention. I was drawn to the ad by my strong interest in both software design and Database. I have worked with a CALMA system in developing VLSI circuits, and I also have substantial experience in the design of interactive CAD software. Because of this experience, I can make a direct and immediate contribution to your department. I have enclosed a copy of my resume, which details my qualifications and suggests how I might be of service to Database. I would like very much to meet with you to discuss your open positions for software engineers. If you wish to arrange an interview, please contact me at the above address or by telephone at (518) 271-9999. Thank you for your time and consideration. Sincerely yours, Joseph Smith<br /> <br /> MẪU 3<br /> 1234 15th Street Troy, New York 12180 January 30, 2002 Mr. John M. Curtis Recruiting Coordinator HAL Corporation 55 Washington Avenue New York, New York 10081 Dear Mr. Curtis, As an experienced computer programmer who is presently pursuing a master’s degree in electrical engineering at Rensselaer Polytechnic Institute, I am writing to request information about possible summer employment opportunities with HAL. I am interested in a position that will allow me to combine the talents I have developed in both computer programming and electrical engineering. However, as you can see from the attached resume, I have extensive experience in many related fields, and I always enjoy new challenges. I feel that it is important for me to maintain a practical, real-world perspective while developing my academic abilities. I am proud of the fact that I have financed my entire education through scholarships and summer jobs related to my field of study. This work experience has enhanced my appreciation for the education I am pursuing. I find that I learn as much from my summer jobs as I do from my academic studies. For example, during the summer of 1986, while working for IBM in Boca Raton, Florida, I gained a great deal of practical experience in the field of electronic circuit logic and driver design. When I returned to school in the fall and took Computer Hardware Design, I found that my experience with IBM had thoroughly prepared me for the subject. Having said all this, I realize that your first consideration in hiring an applicant must not be the potential educational experience HAL can<br /> <br /> provide, but the skills and services the applicant has to offer. I hope the experience and education described in my resume suggest how I might be of service to HAL. I welcome the opportunity to discuss with you how I might best assist HAL in fulfilling its present corporate needs. I will be available for employment from May 14 through August 31, 2002. Please let me know what summer employment opportunities are available at HAL for someone with my education, experience, and interests. You can reach me at the above address or by phone at (518) 271-0000. Thank you for your consideration. Sincerely yours, Joan Doe<br /> <br />

Form Đơn Xin Việc Bằng Tiếng Anh

Để viết được một đơn xin việc, trước hết bạn cần nắm rõ thông tin tuyển dụng để có thể hiểu được nhà tuyển dụng đang cần một ứng viên như thế nào, cho chức danh gì. Bạn sẽ viết CV theo những gì họ muốn biết, những gì họ cần và những gì bạn có, để có thể đáp ứng được yêu cầu của họ

Trong trường hợp bạn chỉ đang đăng tuyển làm ứng viên, thì cũng phải nhấn mạnh cho nhà tuyển dụng biết bạn mạnh ở điểm gì và yếu ở điểm gì.

CV xin việc bằng tiếng Anh thường có 2 phần: Thư giới thiệu bản thân + CV thể hiện quá trình làm việc:

Phần 1: Thư giới thiệu bản thân

ATTN : Personnel Manager ( Or: To Whom it May Concern)

As I know that your company needs a Project Secretary so I would like to show my background included my e duc ation and qualification for your reference.

As you will see from my enclosed CV, I finished 4 years at with English Degree major in Administrative Management. I also have 9 years experiences in Korean, Thailand, Japanese, French and companies with the jobs related to Sales Department (5 years) and Project Department (4 years)

I found my self that I was capable of working independent, managing the works and the time effectively. I’ve set up filing systems for each project so that everyone can find out the documents easily by soft files and hard files. I also control all the documents on site and remind the person in charge to solve the problems timely. I spare my time to read the quotation and contract to find out the mistake and get the profit for the company.

With my knowledge in the university and experience in the job, I strongly believe I am prepared to meet all your expectations. I would appreciate you giving me the opportunity to discuss my qualifications. I’m available for an interview at your convenience. You can reach me at ….

Phần 2: CV thể hiện bằng cấp, năng lực và kinh nghiệm của bạn

( 05/2009-Now: Project Secretary for ……… Co., Ltd. Working on site for the projects: …………)

10/2007-06/2008: Extension hypermarket . Dong Nai project

& 06/2008-04/2009: ………….. apartment project

-Receiving new samples from customers, then cutting samples, checking design, checking colors and drawing specification for running samples.

-Solving any problems about quality, delivery, customers’ satisfaction…

-Receiving purchase orders

-Coordinator between sales mans, sales supervisors and dealers

-Receiving purchase orders and then transferring to Production Dept.

-Printing invoices and delivery orders.

-Following up payment from customers.

-Filling documents for ISO and many other tasks

PROFESSIONAL SKILLS & QUALIFICATIONS:

Tel: …………………..

Tel: ………………….

Bạn hãy liên lạc với hotline của chúng tôi. Chúng tôi sẵn sàng giúp bạn soạn thảo một CV xin việc một cách chuyên nghiệp, tăng tỷ lệ mời phỏng vấn, bằng cả tiếng Anh và tiếng Việt. Với giá cả cực kỳ hợp lý, bạn sẽ hoàn toàn hài lòng với chất lượng dịch vụ tuyệt vời của chúng tôi.

Email: chi.dichthuatthanhvinh@gmail.com

Mẫu Đơn Xin Nghỉ Việc Bằng Tiếng Anh

GonHub ” Kiến thức ” Mẫu đơn xin nghỉ việc bằng tiếng Anh – Letter of Resignation thông dụng nhất

Mẫu đơn xin nghỉ việc bằng tiếng Anh – Letter of Resignation dành cho những ai đang có nhu cầu xin nghỉ việc tại một doanh nghiệp, tổ chức hay công ty nào đó có sếp, cấp trên là người nước ngoài. Cũng tương tự như cách trình bày nội dung lý do chính đánh trong đơn xin nghỉ việc bằng tiếng Việt thì đơn xin thôi việc bằng Tiếng Anh cũng nhất định phải rõ ràng đâu ra đó, nếu bạn bị hạn chế về ngữ pháp thì cứ download cách viết đơn xin nghỉ việc bằng tiếng Anh với form mẫu chuẩn nhất ngay bây giờ để xem đây như một lá thư tay gửi gắm tới đồng nghiệp & sếp tổng vài lời, gây ấn tượng tuyệt vời trước khi chính thức bàn giao lại công việc cho người mới.

Mẫu đơn xin nghỉ việc hay đơn xin thôi việc bằng tiếng Anh thông dụng nhất hiện nay

Sample 1:

Hello All,

I want to bid farewell to you all and inform you that I am leaving my position at [ ]. Tomorrow is my last day at work.

I have enjoyed working for this company and I appreciate having had this wonderful opportunity to work with you all.

During these last two years you all have provided me support and through your encouragement and guidance I have been able to excel at the projects offered to me. With many of you, I have shared a unique camaraderie which I hope will continue in the years to come even though I shall not be here with the company. I now look forward to this new position that brings forth new challenges and adds more diverse experience to my career.

I do wish you and the company every success in all its future endeavors.

You can be in touch with me by:

Email – ABC@gmail.com

Or call me at ( )

Also, I would like to add you to my LinkedIn profile, if you would as well, please do accept the invitation. I shall be sending you requests to join my LinkedIn network soon.

With best regards,

[ …………………………….]

Sample 2:

Dear All,

After a year of exciting and memorable stint with [ ], I am bidding adieu next week to this company to pursue other career opportunities. As I move on, I would like to take a moment to remember and cherish our times together. It’s been great interacting and knowing each one of you. Even though I will miss you all here I am looking forward to this new challenge and to start a new phase of my career.

This is not a goodbye, only “hasta luego” or “see you later”.

Do stay in touch.

My personal contacts are:

Email (xyz@yahoo.com)

Contact phone number (………………………………. ).

Please do drop in a note with your personal contacts to my mail id.

Good luck and wish you all the best in your endeavors!

Best regards,

[……………………………………….. ]

2. Goodbye letter from employee to manager

Hi John,

As I informed you in our meeting last week, my last working day at ABC is next Friday, Sept. 29th. I want to take a few minutes today to convey my thoughts in being part of your team for the last 2 years.

I have been extremely satisfied with my work at ABC, working under your guidance has been a learning and an enjoyable experience. I thank you for your support and encouragement during these two years.

However, I feel that it is time for me to move on to new opportunities. This decision was not an easy one and it took a lot of consideration. I think this decision is in the best interests towards fulfilling my career goals. I want to do my best in completing my existing responsibilities and then ensuring a smooth transition.

Also, I would like to thank you again, Amy, Andrew, and all others for the help and guidance during all these years of my employment, and would like to extend my best wishes to the entire group.

My personal contacts are:

Email (xyz@yahoo.com)

Contact phone number (………………… ).

Please feel free to contact me even later on in case you need help with the transition of my responsibilties to another employee.

Sincerely,

[……………………………………. ]

3. Goodbye letter from manager to his/her Team

Dear Team,

As I informed you all in the last meeting, I am moving on to a new challenging position in another company next week. My last working day is Friday, January 25th.

Today I want to take the opportunity to thank you all for being a great team to work with all these years.

It has been an amazing working with you all these last three years and I will miss your enthusiasm, perseverance, and the ‘never say die’ spirit and of course the talent that you brought to our group. I thank you for all your support throughout and hope you continue to extend your cooperation to the current leadership teams and the succeeding manager. I wish you all, my fellow partners and everyone in the larger XYZ family, all the very best.

Do not hesitate to contact me at: 123@yahoo.com.

With best wishes,

[……………………………… ]